Shalalalala

Nu är ännu en tung arbetsdag och middag made by Ante färdigt.

Arbetsdagen idag har varit hemsk, rent ut sagt förjävlig. okej, inte så hemsk men ganska hemsk. Jag å Jens kom till Lossen och väntade på vår nya "boss" Härje. Han kom och så sa han att vi skulle få rensa brunnen. Och inte vilken brunn som helst, utan brunnen dit allt blod rinner ifrån slakteriet där renarna slaktas. Tänk er att brunnen varit oanvänd i ca ett halvår kan ni tänka er stanken. Eller vi tvättade som brunnen igår, men blod som varit ett tag luktar ändå, och lukten har en tendäns att sitta i.

Men ja, iallafall så tog Jens de hjältemodiga uppdraget att krypa ner i brunnen och rensa upp sörjan från brunnens botten. Jag stod ovanför och höl i ett rep som satt fast i en hink som var nere hos Jens i brunnen, som han alltså hälde sörjan i så att jag kunde gå iväg och hälla ut den. Jag fatar fortfarande inte riktigt hur Jens klarade av att vara där nere i brunnen utan att typ dö, för jag som stod ovanför höll på att spy ett x antal gånger + att jag bara jag tänker på doften av död, som brunnen faktiskt har, så blir ja riktigt illamående. Men jag överlevde. Vi gjorde lite mer småfix i slakteriet och när vi var färdiga där så började vi laga beteshagen.

Idag lagade vi fångstarmarna och imorgon ska vi börja med den riktiga delen av beteshagen. Tungt att traska runt där mitt i tallskogen. Stängslet var relativt fin förutom på dom ställena där andra djur, som inte är renar har tyckt det varit kul att träna höjdhopp på. Dumma älgar och björnar. 

Sen så hemma igen så har jag bara typ ätit å duschat. :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0