seg dag

Dagen började med, tro mig eller ej, en försovning. Vaknade av att Jens ringde på dörren men jag låssades som att jag var på toaletten. Ute var det frost och kallt men vi begav oss likförbannat mot Lossen. På vägen dit började det regna och vi bestämmde oss för att åka och besöka nån.

Vi siktade in oss mot Funäsdalen och Anna-Karin. Som tur var, var hon vaken och kokade kaffe åt oss. Vi fick även smaska i oss en smarrig kladdkaka. De är hon bra på denna Anna-Karin. Hon for sen iväg på sitt jobb, och jag å Jens begav oss till vårat. Regnet fortsatte att ösa ner, och vi satt inne i slakteriet och väntade på bättre tider. Sen blev de uppehåll och vi begav oss ut.

Röjandet flöt på bra och sen var de dags för första tankningen, vilket även innebar att vi tog lunsch. Då började allt.

Jens klankade ner på mig för att jag åt en vegetarisk thaisoppa och jag gav massa arguemnt varför det var bra att äta vegetariskt nån gång ibland. Jens blev nästan taskig och jag blev upprörd,och tillslut blev diskussionen en het politisk diskussion, vilket innebar att jag blev arg. Jag var som små arg resten av den sega arbetsdagen efter det.

Men ja vi kom ut igen och skulle fortsätta röja. Det gick bra tills vi kom till nästa paus. Vilket ledde till ännu mer politiskt bråk, vilket i sin tur ledde till att vi var tvungen att göra nåt kul för att få upp stämningen igen, vilket ledde till lite mer bråk. Vilket ledde till att vi fick försöka lugna ner oss. Så vi röjde lite mer.

Sen var arbetsdagen slut och vi tog en välbehövlig helg.

Tjidtjie var underbar och kom och hämtade mig i Lossen, vilket innebar att jag slapp ta bussen hem. Vi tog en tur till Mittådalen och hämtade min gabpta som jag ska ha imorgon och lite andra kläder till helgen. Vi besökte även Bettis, där Aina och Anders också var.

Nu är jag hemma iallafall. Har sett på Superstars och det var riktigt kul att få se team Forsberg möte team Stenmark. Tesm Stenmark vann.

Planerna inför morgondagen är ju Ullas begravning. Kommer att blir riktigt jobbigt att ta ett sistaförväl av henne. Kan fortfarande inte förstå att Ulla inte finns längre. Efter begravningen ska alla till samegården för att fika. Väldigt många från släkten kommer komma, och det känns trist att när vi samlas så är de för att någon har gått bort. Nä morgondagen kommer bli jobbig.

Nu ska jag vänta på bättre tider, eller ja nått bra tv-program. Sen blir de till att sova så jag har krafter inför morgondagen.

tjofrääs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0