living the dream!

Idag är alla plankor i Lossen färdigspikade skärmar, det känns helt underbart! Jag vill aldrig mer i hela mitt live röra en hammare igen, men jag vet tyvärr att inom en snar framtid kommer jag röra en igen. Jag ska nämligen laga beteshagen i Lossen och sen gå Grundsjöstängslet. Fast när jag går Grundsjöstängslet så behöver jag nästan inte använda hammaren, det är nämligen stålstolp istället för trästolp. Alla som har hört mig berätta om stålstolp vet hur mycket jag "älskar" dom. FAN!! Vilken idiot till människa uppfann den jävla saken som heter stålstolp. Jag hatar redan Grundsjöstängslet fast jag inte gått den än. De känns bra.

Men imorgon ska jag röja. En liten paus från hammare och spik iallafall. Men röja, hur kul är det. Logger nog på topp 4 av dom tråkigaste jobben jag haft. Eller genomfört, eller hat gjort. Jaja, ni fattar grejen iallafall. Förhoppningsvis har vi röjt klart imorgon. För vi ska bara röja i gärdet och sen lite i fångstarmen, så de är inte så där superduper mycket, men det som kommer ta tid tror jag är att dra allt sly vi röjer ner. Men ja jag hoppas vi blir klar med det imorgon så vi kan börja gå beteshagen redan på torsdag.


På fredag är jag ledig, skönt kan man tänka, men så är inte fallet. Jag så då på min kära gammelfaster Ullas begravning. Kommer bli jobbigt att ta ett sista farväl till henne. Just för att hon var en av min morfars syskon som jag umgick mest med. De var även Ulla som lärde mig att äta grapefrukt. Min favorit frukt.

Sen tänkte jag även tillägga att nån idiot har vandaliserat samebyns barack efter råndalsvägen, där vi har skiljning på vintern. Ett stort klotter inne på tapeterna, nån har hängt i hatthyllan så den gått söner, och så har någon slitit bort en kökslucka från skåpen och sparkat på ett dörrhandtag så jag och Jens var tvugna att bända upp handtaget. Jag har två olika tankar om detta, den första är att jag undrar vem fan det är som gör något sånt? Vem fan tycker detär kul att gå in i nån annans hus och förstöra. Jag förstår inte det. Den andra tanken är ändå en liten lättnad. Den/det/dom som har gjort det kunde förstört så mycket mer än vad som var förstört. Den/det/dom kunde lika gärna haft sönder sängarna, alla fönster, bordet, stolarna, alla kökslucker eller tillochmed brännt ner huset. Men ändå, vem fan gör något sånt?
Men jag har mina misstankar, inga namn eller sånt spännande. Utan mer vad det skulle kunna vara för folk. Jag vill tro att det är samehatare. Allså att det är samehatare från Härjedalen som vet att vi håller till där, vilket inte är så konstigt att dom vet då de är ett helt rengärde där, och tyker det är jättekul att förstöra våra saker för dom vet att det är vi som blir drabbade. Så skrattar dom lite grann efteråt och tänker att "Nu jävlar fick samerna som dom teg". Eller att det är uttråkade ungdommar som ja, helt enkelt har väldigt tråkigt och så sparkade dom sönder lite saker, vilket kan vara en stor chans då de inte finns mycket att underhålla sig med i Hede/Råndalen/Härjedalen.
Sen så kan det vara en blanding utav samehatare och uttråkade ungdomar, Alltså samehatande ungdomar, då de finns många sånna här hemma också. Eller så är de bara en turist, men de känns minst troligt. För hur många turister åker egentligen efter rRåndalsvägen?

Aja nu ska ja försöka sova lite, då man blir väldigt trött av at kliva upp kl 6 och jobba till kl 16.

Buskram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0