hej hopp lingonsnopp

Här har de inte hänt mycket. Inget alls på mer än ett halvår om jag ska vara ärlig, alltså på bloggen då, inte i mitt liv.
 I mitt liv har de hänt mycket däremot, eller nja kanske inte men ja nått har ju hänt iallafall.
typ studenten.

Nu är jag iallafall arbetslös. Det är nog sämst ever att vara de. Eller egentligen inte, fast oftast.
Men jag kan säga att jag är anställd av samebyn iallfall.
Samebyn kastar på mig jobb så jag inte hinner göra nåt annat som att ta körkort eller att hälsa på Ella i Umeå. Men då brukar jag citera en vis man "pengar rullar in som dom ska, det går bra nu, kompis det går bra nu".

Ja jag bor hemma nu igen. I Funäsdalen/Mittådalen, mest i Mittådalen. Där händer de inte mycket. Inte i Funäs heller om jag ska vara ärlig.

Men ja, imorgon ska jag till Lossen igen, var där nästan hela veckan som var också. Jsg spikar skärmar där. Det är de näst tråkigaste jobb jag någonsin haft, endast plantsättning har varit tråkigare. Jag får ont i handleden av att spika.

Jo men jag är ju inprincip arbetslös, vilket innebär att jag söker jobb. Men det finns inga jobb att söka förutom typ 1, som säsongsarbetere på Kappruliften, en liten skidanläggning mellan Mittådalen och Messlingen med deras slogan Sveriges kanske mest omoderna skidanläggning, det tycker jag är kul.

Men ja, nu finns de väl inte så mycket mer att berätta. F>örutom att jag har fastnat för en ännu pinsammare svensk serie än andra avenyn, jo de är sant, finns en pinsammare än den, med namnet Riverside.

Pusshej

Kommentarer
Postat av: Gommor

Det var på tiden att de hände något.

Visst är det botten att vara arbetslös i Mittådalen det vet jag också, lite roligare att var det i Falun. Blää...

Puss på dig guson

2009-09-21 @ 11:41:34
URL: http://cadjus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0