Sivninfluensan till Mittådalen

Dagen började med att jag klev upp och for iväg mot slakt i Stensaas. I funäs visade de sig att det inte blev nån slakt för renarna hade sprängt sig ut. Så de var bara att vända tillbaka till Mittådalen.

Jag å Larsan städade ut garaget så larsan skulle kunna måla det nångång och efter det spikade jag dörren till renhagen. Så nu är den klar iallafall :)

Sen begav vi oss ner till Funäs och jag gick in på banken och fixade min internetbank så äntligen funkar den som den ska :) Har även betalt min första räkning via den idag. Hemskt mycket vuxenpoäng.

Sen så bar det av in på ica, där jag köpte två filmer. "Låt den rätta komma in" och "Mia och Klara säsong1" så nu kan jag kolla film hela natten :)

Osamart som jag är skulle jag även in på Hillside, och kom därifrån med en ny tröja från Skank och ett par skor från Apertiff. Som tur är så fick jag kläderna till ett mycket bättre pris så jag blev bara en 1000 lapp fattigare.

Inte att glömma tillägga så har min kära aajja fått svininfluensan. Först i hela Härjedalen dessutom. Och alltså även mittådalens första fall av svinis. Men han mådde iallafall bättre, och så är han isolerad.


Inatt fick jag även reda på att en kompis bästa kompis har gått bort. Även jag och han var vänner. Känns väldigt tråkigt att en så ung kille bara kan dö. Det känns overkligt. Daniel, vila i frid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0