Arghh

Alltså fyfan ibland vill man bara gråta. Tänk idag när jag,  okej inte bara jag utan andra också, var ute och kämpade med att flytta renarna därifrån där dom var till ett annat ställe. Vilket är bra för då är dom där dom får vara. Då kommer en av alla dessa samehatare som finns i dena skitkomun och säger "Synd att jag inte visste att ni var här, då hade jag låst bommen". Vi satt alltså för tillfället i en bil efter en skogsväg. Markägaren ansåg att vi inte fick åka med våran bil där, eftersom vi är samer. jaha tänkte jag, tur att du inte låste. Sen började han rabbla på nåt med att renarna bara förstörde och sånt skit. Jaha tänkte jag, visa mig vad dom har förstört. Men vi for därifrån.

Ja resten av flytten gick iallafall bra, tur var de. Men sen när jag kom hem igen, så läste jag ÖP. Och på Härjedalssidan så stod de såklart om surkärringen vi var hos igår och jagade renar ifrån. Nä fan, jag vet inte hur människor orkar hata så mycket som dom gör. jag orkar inte ens fundera på det så nu ska jag sluta med det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0