en trevlig kväll

min matlagning blev en aning panikartad. ella skulle komma klockan 21 och jag tyckte jag hade all tid i världen på mig och helt plötsligt var klockan halv 9. jag stressstdade alla mina kläder ner i min väska, klytade potatisen och skulle skära mina filér i lagom stora bitar. då upptäcker jag att köttet som jag tinade i fredags hade surnat, fast den legat i vaccum. paniken steg mig åt huvudet och jag vägrade avboka middagen. så jag hetstinade ett annat filépaket. slöseri med filé men ja vad skulle ja göra? man vill ju inte bli magsjuk lix. haha

konstigt nog blev middan klar i tid och de blev en riktigt god middag.

eftermaten bestämmde vi oss för att kolla på persepolis, en grym film som handlar om en tjej i iran och hennes uppväxt i revulution och krig. hur hon tvingas bära slöja och allt sånt och dölja att hon är kommunist typ.
sjukt rolig men likaså sorglig film om hennes uppväxt. ett till plus var att den var tecknad! alla borde se den!!

resten av kvällen flummade ut och jag å ella diskuterade politik, teater, revulution och andra seriösa saker då ja helt plötsligt kom på att blondiner har roligare! så ja blekte håret. nu ser jag mest ut som grannen i bäck efter som jag är gul i håret. så ja ska låssas som om de var meningen!
grejen när ja blekte den härgången så tänkte jag faktiskt att de skulle bli blont. eftersom jag redan var så ljus i håret om man jämförmed min orginalfärg. men nej då. men ja tänkte att antingen bleka en gång till eller vara galen och bli orangehårig. men de sistnämnda känns som om de inte vore så accepterat av min teaterlärare.

aja nu börjar ja skolan om 11 timmar och 30 minuter. de känns som jag har lov. jag gillar mitt schema för tillfället, då ja på tisdagar, onsdagar och fredagar bara har en lektion. vecka 5 börjar jag desvärre läsa teckenspråk och då har ja alltså 3 timmar teckenspråk på tisdag och 3 tillar teckenspråk på onsdagar. men ja kanske ska byta till retorik.

jag måste btw köpa nya byxor, jag har nämligen inga hela svarta jeans kvar...

på återseende


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0