sälen

sälen idag var fantastiskt! första gången sden 9:an jag ens stod på ett par skidor, men idag gjorde jag de igen! de var så härligt att känna snön glida under en, nästan så att man flög litelite. hahaha
jag hade lånat full utrustning av ejvin, googles, byxor, jacka, handskar, skidor, pjexor och stavar. eftersom ejvin är en tuff grabb som gillar att hoppa å göra trippelflipbackfront360 så såg jag väldigt tuff ut. som ett hoppningsproffs som kund göra frontgrindeflipflopflatvolt i ett dubbelsvart hopp. men nej så fel ni hade. men jag åkte trolltjutet - en av kläppens svarta backar. fett coolt. just de måste nämna att ni kan från å med nu kalla mig puckelpisten, de är mitt kännetecken. jullans är svartapisten.

bussresan både dit å hem var trevlig. ditvägen var en kaskad av musik - allt från shlager till darin. hemresan var mer som robert gustafsson och sömn. mysigt

i falun igen gick jag och lämnade tillbax grejsen till ejvin och där blev jag kvar ett tag. blev bjuden på middag (köttfärssås med spagehtti och cream fraisch=en underbar kulinarisk upplevelse)
sen så såg vi horton. jag garvade så jag dog igen. jag måste skaffa en kattis som husdjur. älskar den/det/han/hon! "i min värld är alla ponnys och äter regnbågar och bajsar fjärilar" helt underbart!

imorgon är det samernas nationaldag! de ska firas. jag ska sjunga nationalsången på kulturhistorian (hoppas på högre betyg)

Saemien eatneme saemide!

Kommentarer
Postat av: faddertjidtjie

Hejja Jonas! Sjung på. Jag hade klart gett högre betyg ;-D Fast de e klart de e ju hos mig du ska kunna sjunga den på saemie. Alltid trevligt att få besök av dig. Fammah

2009-02-05 @ 23:19:32
Postat av: faddertjidtjie

Jag misstänker fakt att handskarna var lånade av mig. (Ejvin har nämligen inga, han låna av mig) ;-)

2009-02-06 @ 10:16:14
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0