jadu..

idag vaknade ja kl 7. konstigt nog var ja pigg och sånt coolt, så ja hoppade upp ur sängen och käkade frukost och letade efter mina gärdeskläder. jag skulle nämligen på renslakt i sörvattnet, där våran grannsameby hade in då. allt gick bra tills jag inte hittade mina byxor. jag sprang runt i panik i huset och letade. sen kom ja på den smarta tanken att ringa till mor, hon sa att ja de fanns ett par byxor på mitt rum. jag blev glad men smart som jag är tog jkag med mig ett par andra byxor i reserv vilket var galet tur eftersom de inte var mina gärdesbyxor som var på mitt rum, utan min kusins coola jibberbyxor. eftersom min kusin är ja vad ska man säga en tredjedel så stro som mig så fick jag inte på mig hans byxor xD
jag satt och funderade på mina byxor och vipås var vi framme i sörvattnet. ja hade hoppats på att mittådalens sameby skulle ha nåra renar så man fick dra lite i varje sil, men nej så var inte fallet. vi hade inte alls mycket ren där utan jag fick frysa.
när ja kom hem upptäckte jag att mina byxor hängde bakom min sovrumsdörr. då blev ja lite besviken på mig själv eftersom ja öletat överallt utom där. jaja

efter maten gick ja å anja hem till nejla där vi kollade på film å snackade å sånt mys. terevligttrevligt!

men när ja å anja gick hem hände de coolaste. vi såg ett stort ljussken över hela himelen. vi blev litte shockade men vi insåg tillslut att de va ett av dom störsa sjärnfall vi nånsin sett. eller för mig va de iallafall de största, troligtvis för anja med.
kom just poå att ja glömde att önskla mig nåt, men vafan!

på återseende

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0