en helt ny värld!

idag har varit en ganska bra dag faktiskt, har känt mig allmänt flummig, men så har jag även sovit ganska bra inatt.
dagen började med svenska, kom 5 minuter försent och blev utelåste från klassrummet. men sen så smet ja in, för ja ville inte stå där. lyssnade på ett föredrag och sen fick vi typ rast till 10.40. jag och Jullan åkte till willys för jullan ville ha cigg och ja ville ha frukost. sen stack vi till jullan å käkade. sen bussen tillbaka till skolan och lyssnade på två till svenska föredrag. mest segt men de funkade.

efter lunchen så skulle vi gå till klassrummet där vi brukar ha naturkunskap. på dörren var en lapp som de stod att vi skulle var i x3c på. x3 är naturvetarnas absolut egna och privata korrisdor, och jag hade bara varit där en gång förut och då hada jag typ gått vilse i ettan. men u skulle vi, teaterarna, ha lektion där. vi var helt i extas när vi gick upp för trappen. naturarnas korridor var precis som man kunde tänka sig. på väggarna hang periodiska systemet, massa olika molikyuler och atomer, och en affisch om farliga ämnen och liknande saker. verkligen en helt ny värld! vi sjöng på den låten å tog massa kort där uppe. i klassrummet sa våran lärare att vi skulle ha på oss vita rockar och glasögon för att vi skulle labba. jag kände mig som en cool professor som skulle vinna nobelpriset, men egentligen så förstod ajg ingenting och jag gick bra runt i "labbet" och störde alla. jag vet fortfarand einte vad vi skulle få reda på med labbandet, men de verkade som att min grupp hade gjort ett bra jobb iallafall. jag kände mig så viktig.

efter vårat lilla ombyte till naturare var de dags för sista lektionen i kultur och vetenskap. känns trist att den kursen redan är slut eftersom jag gillar den, men nu får jag istället sovmorgon till lunch på tisdagar och slutar efter naturkunskapen på onsdagar. vilket är nice! fast bara till jullovet för efter jullovet blir de teckenspråk för hela slanten!

efter skolan skulle ja ha samiska men min lärare hade skickat ett sms i morse att vi inte skule ha nåt, men ja hade läst de i sömnen å bommat allt sånt, så när ja kom till mosaik där jag ska ha samiska (för er som inte vet är mosaik en kristen skola, och blickarna ja fick av både elever och lärare kändes som om dom trodde djävulen had ekommit för att döda dom) sa min lärare att den var inställd. då ringde jag Celinn och hon kom till mig och vi käkade massa onyttigheter och kollade på hitta nemo och festival.

nu är ja själv och ska beställa glasögon. nicenice!

fortsätt simma!

Kommentarer
Postat av: francken

haha .. det är kul att du inte heller anstränger dig för att stava naturgrejerna rätt. men vahettere.. det låter ungefär som när jag har nk.. jag går runt och känner mig grymt smart och egentligen fattar jag ingenting. men så länge jag inte behölver gräva i kohjärna så är jag nöjd och glad ändå.



haha och nu började jag tänka på början av vår gemensamma karriär..ehm, den tiden vi känt varann du var så grym på att härma hitta nemo.. kan du göra det igen? ..snälla.

2008-10-22 @ 23:25:11
URL: http://francken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0