lek å tv kväll

i kväll när mina småsyskon ko0m hem hade anja kommit förbi lite för. så ja anja å mina syskon spelade först en konstig version av fotboll. aldrig varit med om liknande sen bo lundmark (en präst i funäsdalen) var full på en grillfest i mittåhåmran ett år och bestämmde sig för att spela fotboll med oss ungar. men kul var de!

sen lekte vi lite kurragömma och märks att jag inte varit hemma så mycket sen utbygnaden var klar, för mina syskon gömde sig på de mest konstiga ställen där de var omöjligt att hitta dom. helt sjukt.

men sen så stackja å anja hem till nejla där vi såg på mgp junior. ja vet att de va lite pinsamt men va gör man inte när man har tråkigt? ännu mer pinsamt är kanske att jag röstade på en låt 6 gånger. jag vet inte om jag gillar själva låten egentligen men de var ett samiskt band från norge som sjög blandat samiska och norska. men jag blev glad av låten iallafall. låten heter oro jaska beana och bandet heter the black sheeps. lyssna på låten på
http://se.youtube.com/watch?v=mBEZco1HwdQ tycker jag. dom van och jag å anja å nejla dansade nån glädje dans och sen stack jag å anja hem. nu sitter jag här framför datorn och längtar till morgondagen då de blir renslakt i lossen:D

första gången ajg får se mina renar sen i sommras och jag är riktigt nöjd över att de blev!  typ feest licksom!!

och sen hörde jag ryckten om att maddis skulle upp i morgonvilket innebär att jag kanske får gratis skjuss tillbaka till falun imorgon vilket också innebär att jag slipper åka buss violket gör allt mycket lättare för då kan jag vara med hela dagen:D

tänkte även att jag skulle sno med digitalkameran imorgon å knäppa massa kort och ladda upp på bdb så ella blir lite butter:D

på återseende

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0