hemlängtan

jag vill hem till funäs, hem till mittådalen, hem på renslakt

jag har sån sjuk hemlängtan för tillfället. och en blir inte sämre när jag vet att det är rengärde där hemma.
men jag tror det är bra. att man lär sig att uppskatta sakerna man inte uppskattade lika mycket förut.
hur mycket uppskattade jag egentligen den hemlagade maten, att slippa diska och att inte behöva städa hela tiden före ja flyttade. men fan, de är något man saknar nu!

jag saknar min mamma, min pappa,
åsa, rickard, mattis och milis.
mormor och morfar, farmor farfar
mostrar och morbördrer, fastar och farbror
kusin
renar

men mest saknar ja nog mina juveler
Tova och Emil
jag saknar att leka med dom och jag saknar deras skratt och jag saknar när dom väcker mig på morgonen

jag känner verkligen att jag behöver att åka hem
helst vill jag åka hem nu

(känner mig som en liten barnrupa som inte ens kan vara hemifrån, men de är så de ligger till)

Kommentarer
Postat av: Gommor

Jag förstår din längtan. Har man en så underbar familj och en så underbar plats att längta till så längtar man. Det är snart jullov. Famma från Gommor

2008-11-25 @ 17:58:26
URL: http://cadjus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0