bra dag!

den här dagen har varit fin. klev upp klockan 10 och åt frukost. sen ringde far och sa att jag skulle komma upp på flatruet och äppna ett stängsel så han kunde driva en liten renhop där. så de gjorder jag. när jag öppnat hålet så hjälpte jag till att jaga på renarna så jag sprang lite å höll på att dö. kändes skönt efteråt. de roligaste var att jag fick se en otroligt stor rentjur till mig. han hade hur stora och fina horn som helst. så då blev jag lite glad faktiskt!

sen så hjälpte jag pappa med att dela en älg i fyrta olika delar så vi kunde väga den. sen åkte jag hem till Bettis så hon kunde ta mått på mig till min gabpta som jag ska ha på studenten. den kommer att vara vit och finast i världen. jag blir lycklig bara jag tänker på den:D
sen hittade jag även ett jätte fint rött tyg som ja ska ha till balgabptan. jag kommer vara snyggast på studenten lätt! haha

när ja kom hem var maten klar. hemmagjord pizza. hur gott som helst var de!

nu väntar jag på Njela. kan bli kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0