vuxenpoäng

jupp idag känner jag mig galet vuxen måste jag säga.
kan rabbla upp dagen som varit, så kanske ni förstår

dagen börjar med att ja gär uppe i perfekt tid till skolan. inget stress för mig. jag tar en morgonpromenad till skolan och kommer i perfekt tid till svenskan. på svenskan gör jag en helt okej redogörelse om boken "tillsammans är man mindre ensam" och sen fick vi teatrare gå till aulan å repetera till cabaren. visst under repet kände jag bara att jag ville dö lite med tanke på att en person är galet jobbig att man bara vil strypa den, men det är nästan okej. vi rapade typ hela skoldagen och sen slutade vi.

jag for ner på stan och har nu inhandlat en superfin julklapp till min syster. en lila klänning med en panda på. är mycket snyggare än den låter, och såklart är de den första julklappen jag handlat men likförbannat är jag nöjd!

sen hade jag samiska avslutning. blev bjuden på middag hemma hos familjen renhuvud, sen fick jag även väldigt gott fika och då kom gommor förbi. så jag satt å snackade med gommor och maddis inne i köket och kände mig väldigt vuxen, så vuxenpoäng till mig!

sen gick jag hem, tror det eller ej, men det gjorde jag. och jag kollade på en hel dokumentär utan att lessna, ännu mer vuxenpoäng. fast dokumentären var ju väldigt intressant då. va om den gravida mannen så.

sen skrev jag klart min svenskakrönika så nu har jag allt avklarat i skolan. känns så sjukt skönt att inte ha massa plugg på lovet, så nu blir lovet verkligen ett riktigt lov utan att jag behöver känna att massa skolarbete ligger och tynger på mina axlar.

men ja hade tänkt att börja med mitt projektarbete på lovet iallafall. de tror ja är bra för mig så jag inte missar skolan pga av den senare.

har även fått två julklappar idag. en jättefin julgranskula av maddis fylld med choklad. och ett paket av gommor jag spar till julafton:) är väldigt spänd på vad det är.

på återsende kära vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0