sining bee

dagen startade kl halv 8 då jag och julia satte oss på tåget ner mot sthlm för att söka sining bee. tågresan var sjukt kul och gick grymt fort.

väl framme i sthlm så gick vi runt p åstan ett tag. julia hittade en skitsnuygg studentklänning på beyond retro eller hur de stavas. där hittade även jag en snygg jacka jag köpte. så köte jag även en rätt så cool t-shirt på topman.

runt kl halv 1 tog vi buss 1 ut mot frihamnen där vi skulle leta rätt på magasin 5 vid banankompaniet. vi trodde att de skulle se lite mer glamouröst ut än vad de gjorde. såg verkligen ut som ett riktigt fult ghetto. och de stank en svag doft av bajs. de va kul:p ja mene fter lite sökande hittade vi tillslut magasin 5 å vi åkte upp till tredjevåningen och anmälde oss i receptionen. vi fick nån lapp vi skulle fylla i och sen tog nån nåt kort på oss.

kl 14.00 var de dags för min audition. de var jag och nåra till som gick in samtidigt och vi stod på en rad och dom spelade en låt och när den stoppade skulle man fortsätta sjunga. själv hade jag otur med mina låtar och fick väldigt många gamla låtar som var cirka 100 år gammal, och såklart så bommade jag på iaf 4 låtar jav erkligen borde klarat. fett pinsamt att jag inte klarade cara mia, craizy in love, i was made for loving you och pinsammast nog baby one more time där jag glömde bort hit me baby one more time xD då ville ja dö lite.
men jag klarade några låtar också så ni vet.
och jag tror alfrig jag blir kallad på slutaudition

kl 15.30 var de jullans tur iaf och på henne verkade de som att de gått lite bättre. hoppas hon går vidare iallafall!

men efter våra auditions åkte vi ner på stan igen där vi träffade david. grymt kul var de! vi gick på nån bar medeltidsbar i gamla stan och drack mjöd. julia slapp betala, de var orättvist

sen stack david hem igen och jag å julia satte oss på en pub på centralen och drack en varsin öl. vi skrattade och allt men de var även då jag fick veta att jag förlorat mot dansband då jag sa vad jag egentligen kände för -----. jaja whatever, bra att vi kan va vänner iallafall

sen så hoppade vi iaf på tåget där vi köpte en flaska vitt rättvisemärkt vin. massor av vuxenpoäng till mig och jullan där!
sen so somnade vi gott.

nu är ja hemma igen och ska duscha och sova snart.

tack julia för en underbart trevlig dag! vi borde åka till sthlm oftare du och jag gumman<3

på återseende

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0